Benjamin

De e nu 3 månader sedan han kom till oss, vår söta lilla kille Benjamin Isa
Allting började På natten kl 2 den 15 Juli,
ja kännde en malande liten värk, de va skönt o spännande o lyckan över att de va igång va obeskrivlig,
i sängen låg ja o kände efter tills kl va 4, medveten om att ja inte skulle kunna somna om va säker så ja gick upp, tände ljus o mös med lilleplutt i magen, bara va liksom.... värkarna kom tajtare o va nere på ca 8 minuters mellanrum o varade i ca 1-1,5 minuter, men så började dom avta =( ledsen så gick ja o väckte Adnan berättade hur de låg till o bad honom gå upp med adrian så ja kunde få sova lite.. 9.30 vaknade jag igen gick upp o satte mig hos pojkarna, värkarna fanns fortfarande men dom va ganska glesa o inte så starka... ja sa till gubben att ja inte bara kan sitta här hela dagen o vänta, de gör mig knäpp att få lite annat att tänka på skulle göra mig gott.
Så ja bestämde att vi skulle göra fint i trädgården.. ja klippte gräsmattan, rensade ogräs i rabatterna, plockade äpplen krattade upp lös samt hjälpte gubben att göra i ordning hecken... sakta men säkert blev verkarna starkare o i slutet hängde ja över gräsklipparen när värkarna kom.. ont gjorde de men fullt bestämdt skulle ja bli klar i trädgården Och de blev vi... kl 18 la jag mig i badet, de kändes skönt med värmen... dock så anser jag inte de e något som fungerar i alla fall inte för mig.
 
Adnan o adrian körde o köpte pizza hihi bäst att fylla på med lite Kolhydrater =P
trött som fan låg jag parkerad o soffan, bestämde oss för att ringa till BB i Ystad då de va där jag hade bestämt mig för att föda. hej nä tyvärr, vi e full bemanning med vi har inga lediga platser nu,  NÄHÄ o när har ni de då ? du kan testa ringa igen vid 22.. ok tack
vi tajmade värkarna idag blir de bebisleverans säger Adnan,
Värkarna Kom med ca 6 minuters intervaller och jag fick andas genom dom så gott de gick.
Mamma kom hit kl 22, alltid skönt att ha mamma här, dessutom så skulle hon passa Adrian när vi behövde åka in.
Hon masserade min rygg o andades med mig, tänk va trygg man blir med sin mamma, Adnan gjorde ju allt han kunde, men de e något visst med mamman sin, hon vet ju vad du går egenom =)
 
ja ringde till Ystad igen, hackade genom telefonsamtalet med avbrott för värkar alla som fött barn vet hur jävla svårt de e att prata när man e i toppen av värken =)
Jaså hej jane vad har du för person nummer och var bor du.. 1984XXX ja bor i svedala, ja då ska du ju söka dig till Malmö eller Lund, nej de ska jag inte, antingen så föder jag hos er i Ystad annars föder jag hemma i soffan..
ok då så vi har ett rum till dig ledigt, ta du ett varmt bad så kom in till oss sen ...
 
Ett bad till, nä tack fy fan denna lilla tronga plats för min stora fylliga kropp nä tack där har ja legat, dubbel koll på väskorna, nä vi väntar lite sen drar vi( nästan 40 min dit )
 
Adnan tog väskorna o vi gick mot bilen, en värk kommer o ja tar hjälp mot en stolpe gå du o ta bilen sa jag till adnan som stod 50 meter bort... sagt o gjort, sen backar han mot mig... HUR MAN KAN MISSA MIG E OFÖRSTÅRLIGT men han backar rakt förbi mig... o ja kunde nästan se hur han bara hade glömt mig o kunde inte låta bli utan där stod vi båda två spända o skrattade åt situationen som va...
om de va skrattet som lockade på vårt lilla knyte som väntades vet jag inte, men galop så va de knappt 3 min mellan värkarna o aj fy fan de känns.. tanken på alltså fan de gör ont o föda barn slog mig, de hade man ju glömt efter förlossningen med 1:a... hade man kommit ihåg smärtan hade man nog fan inte skaffat mer än 1 =P
 
Väl ut på 90 landsvägen kommer vi ner i 30 km/h HAHAHAHA långsamt gående fordon framför oss, adnan stressar o säger nägot med va fan kan du inte köra fortare, sväng av för fan... ähhh lugna dig säger ja som sitter på en bunte handukar i baksätet, de e luuuuugnt GHAAAAAA AJ .
 
efter att ha kört fel innne i Ystad MED gps komer vi lång om längre till ingången, nä skit i de älskling stanna inte här kör till parkeringen (en lång bit bort om man ska föda barn) e du säker... jaja de e luuuuugnt tycker jag .
Va parkerar bilen, jag tittar ner på mina fötter o ser att ja av någon JÄVLA ANLEDNING HAR TAGIT PÅ MIG ETT PAR SKRIKROSA FOPPATOFFLOR  nä men va fan gud så pinsamt, då va de ju bättre när ja födde Adrian o åkte i flippflopp, svor över foppatofflorna hela vägen fram med ett par värkpauser då ja knep älsklingen lite kärleksfullt i armen =)
 
Alla e ju så super trevliga här o ja tilldelas ett rum direkt.
23.45 INSKRIVNING
 hur känns de jane, vi ska sätta några instrument på din mage så vi kan mäta bla bla bla, jupp gör så.. efter 20 min så orkar ja inte ligga på rygg med, trycker på den röda akut knappen o dom kommer in springande... huuuur gååååååår de jaaaaaaaane jo de går bra men allvar JA MÅSTE KISSA får ja de ? ja klart o ibland e de ju skönt med hjälp men gå på toa kan jag själv, stänger o låser dörren... värk på värk gör de svååååårt att kissa... låser upp dörren o går mot sängen... huuuur kääääännnnssss de Jaaaaannnneeee, FÖRJÄVLIGT så klart
Adnan kommer bort till mig o tjejen gick o hämtade en BM,
Nä adnan ja vill inte mer, nu åker vi hem, kom
alltså jane sluta du e jätte duktig de går kanon bra.
nä alltså ja vill verkligen inte alltså ja orkar inte ( helt förtvivlad )
ADNAN JA VILL LIKSOM BARA SLÅ NÅGON ALLTSÅ KOM ,,, JA MÅSTE SLÅ NÅN
jane jane sluta nu, alltså ja vet inte när du e allvarlig eller skojar, ja vet inte vad ja ska göra...
 
BM kommer in, hur kännnsss deeee jaaaaannnnnne ( va i helvete gör alla så ALLTID ... hela jag hålle rpå att brytas på mitten , dom flesta veeeeeeeeeet hur de känns.. HUR FAN TROR dom de kännns... skönt ???
 
upp i sängen ska vi undersöka dig..
adnan tittar på mig o säger, alltså jane du har nog inte så ont du e säkert inte öppen mer än max 3 cm... ja tittar ner på bm som ser väldigt liten ut där nere gämfört med mig som en stor val i sängen och säger till henne.. ja skiter i om ja e öppen 1 cm eller 10, så länge inte gubben har rätt med sina 3, näää jane du e inte öppen 3 cm, du e öppen 7... i ren reflex skriker ja wohoo o gör high five med Adnan =) nu e de lite spännande,
 
tiden fortsätter gå, ja lika så, eller ja nästan ja hänger liksom lite över sängen med huvudet på sne för att ha lätt tillgång till den där efterlängtade lustgasen, som jag av någon dum anledning ändå knappt andades i, nä jobbigt att hålla den mot ansiktet, bättre att stuttsa med denna gigantiska röv när verkarna kommer, vilket nu e allt tätare...
Bakom mig kommer BM huuuur gåååååååååår deeeeeeee ... orka rinte svara på de längre utan står kvar, jaaaane, kääns de som du behöver kryyyyysttaaaaaa... jaaaaaaaa säger ja i ett doft skrik som låter som en brunstig älg under parningssäsong, vi får undersöka dig igen, vill du ligga ner...... nej nej nej nej  ok stå du då bara kvar så , adnan står bakom mig med lutad så hans anikte e brevid mitt, bm förbeteder sina saker
 
01:14
Där kom något... shit ja kände hur något splashades mot golvet... Adnan viskade jag, måtte de ha varit vattnet som gick o att jag inte precis sket ner oss... hahaha skrattar adnan, de va vattnet, i dyngsura skor e han fortfarande lika kärleksfull och står o pratar med mig utan att röra sig ur fläcken, bm ställer sig för att torka upp på golvet
Brunstiga älgen ljudar igen.,,, ÖHHHHHHH
Jane, behöver du krysta trycker de neråt...
Efter att denna klump nu ligger i sängen o kryster med min fina lustgas i handen kommer en ny BM in,
hej jag heter Annika, nu ska vi föda barn... hon var nog i 50 års åldern, såg lite "arg" ut men ack så trevlig.. eller ja tills hon sa, ähhh lägg ifrån dig lustgasen den behöver du inte... HUR VET DU DE TÄNKTE JAG.. sagt o gjort lustgasen borta.. känns ju helt okej...
o jane när du sen känner att nästa värk kommer så kryssssst allt va du kan...
 
01.25
MHÖÖÖÖÖÖÖÖ kryster ja o försöker sätta hakan i bröstet =) de har ja sett på förlossningskliniken på discovery.
När man väl ligger där o vet att man nästan e färdig, att de man bakat i 9 månader snart finns hos en så blir smärtan helt plötsligt inte så påtaglig, visst fan gör de ont men inte som värkarna innan... Så jane, nu kan du ta de lugnt, andas ....
efter ett par tryckningar så va han helt plötsligt här, o ja i fullt medvetande tilllstånd om vad som hände steg för steg hela tiden...
 
Bm berättade, att en BM får ca 2 ggr om året förlösa barn som kommer ut med ansiktet uppåt , de kallas för Star Gist, dvs dom tittar mot stjärnorna, Vår Benjamin kom till oss 01.33 tittandes mot stjärnorna, nu e de vi som varje dag får se vår stjärna, vår älskade Pojke är hos oss.
   
Benjamin Isa
   kl 01:33
   12-07-16
   3610 g
    51 cm
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0